Terapia PiezoWave

Łagodna terapia chronicznego bólu.

Urządzenie PiezoWave firmy Richard Wolf daje możliwość połączenia stosowania leczenia ortopedycznego ESWT wraz z TPST. Pozaustrojowe zastosowanie fal uderzeniowych jest z powodzeniem praktykowane w terapii chronicznego bólu od wczesnych lat 90. Kuracja zogniskowaną falą uderzeniuową (ESWT) i falą uderzeniową punktów wyzwalania reakcji (TPST) są wysoce efektownymi nieinwazyjnymi metodami leczenia chronicznego bólu w systemie mięśniowo- szkieletowym. PiezoWave oferuje znaczne rozszerzenie wachlarza zastosowań w przypadku syndromu bólu mięśniowo-powięziowego. Pozaustrojowa zogniskowana fala uderzeniowa pozwala na precyzyjną diagnozę i terapię aktywnych oraz utajonych punktów wyzwalania reakcji. Punkty wyzwalania reakcji (określane czasami jako punkty spustowe) są to pogrubione, wrażliwe na ból punkty w zazwyczaj napiętym mięśniu. Mogą one powodować rozmaite bóle nawet w stosunkowo znacznej odległości od nich.

Jak to działa?

„Sercem” urządzenia PiezoWave firmy Richard Wolf jest kompaktowe piezoelektryczne źródło fali uderzeniowej o unikalnych cechach. Obsługa jest prosta, a wielofunkcyjny moduł sterowania i wyświetlacz znajdują się na górze urządzenia. Wszystkie parametry sprzętu mogą być nastawiane i monitorowane. Głębokość przenikania może być zróżnicowana przy źródle fali poprzez zmianę nakładek żelowych o różnej grubości.

Kolejną zaletą jest duży obszar źródła energii przy kącie przesłony wynoszącym 94 stopnie. Obniża to gęstość energii na powierzchni skóry i redukuje ból. Precyzyjnie dawkowana energia przy 20 poziomach intensywności pozwala na leczenie bez użycia środków uspokajających.

Eliminowanie bólu przy pomocy terapii falą uderzeniową…

ESWT – pozaustrojowa terapia zogniskowaną fala uderzeniową
Fale uderzeniowe są stosowane od wielu lat przez specjalistów w dziedzinie ortopedii w leczeniu chorób układu mięśniowo-szkieletowego. Klasycznymi ortopedycznymi wskazaniami do pozaustrojowej terapii zogniskowaną falą uderzeniową ESWT są choroby przyczepu ścięgien, takie jak zmiany w tkance miękkiej ścięgien stożka rotatorów barku, łokieć tenisisty lub golfisty, zmiany przeciążeniowo-zwyrodnieniowe więzadła rzepki lub zapalenia powięzi podeszwowych w przypadkach podeszwowych ostróg piętowych.
TPST – terapia falą uderzeniową punktów wyzwalania reakcji
W terapii falą uderzeniową punktów wyzwalania reakcji (TPST) głębokość penetracji, intensywność, moc i częstotliwość pulsów fali uderzeniowej może być w łatwy sposób zaadoptowana do różnorakich wskazań. Przez zastosowanie terapii punkty wyzwalania reakcji mogą być znalezione i precyzyjnie zlokalizowane przy pomocy specjalistycznych końcówek. Różnoraka głębokość penetracji pozwala na dokładną lokalizację punktów wyzwalania reakcji i oddziaływanie nawet w głębiej położonych partach mięśni. Ta cecha terapii oznacza maksymalną efektywność.

swt3

Łokieć tenisisty i golfisty,
Kolano skoczka
Zapalenie powięzi podeszwowej z ostrogą piętową,
Zwapnienia okołobarkowe,
Zespół bolesnego barku,
Staw rzekomy,
Kręgosłup.

Zalety stosowania ESWT:
Duża, ściśle określona głębokość penetracji,
Wysoce precyzyjne leczenie,
Niskie ryzyko powstania krwiaka,
Maksymalna energia skoncentrowana na powierzchni zabiegu,
Praktycznie nie występują podrażnienia skóry.

swt4